2015/2019 - Waar
God mij leidt ...

2019
Door allerlei omstandigheden is er vorig jaar weinig van schrijven voor op dit blog terecht gekomen, als ook eigenlijk wel op mijn andere blogs.
Toch hoop ik en is het mijn streven dat het dit jaar weer anders zal zijn.
Dat betekent wel dat ik bepaalde keuzes moet gaan maken, want niet alles kan. 

Welke, dat weet ik echter nog niet.
Maar ik leg het in Gods handen en bid om wijsheid en ... moed.

Een liefdevolle groet,
Rita


2018
Ook dit laat ik me leiden door wat God op mijn hart legt.
Opnieuw ga ik ervoor om iedere maand een stukje te schrijven met een gebed en een gedicht, maar soms loopt het anders, zoals vorig jaar.
Toen ervoer ik dat ik tijd moest nemen om alleen met Hem te zijn zonder dat ik iets zou schrijven en delen op mijn blog.
Het is een goede en gezegende tijd geweest, en dit jaar zien we wel wat er allemaal wel, of niet, komt.
Voor mij blijft het het belangrijkste om Zijn stem te (leren)verstaan en te volgen.
Maar hoeveel, of hoe weinig, er hier ook verschijnt, het is en blijft mijn gebed dat alles tot zegen en bemoediging zal zijn, en het ons allen dichterbij Hem brengt.


Gods rijke zegen
en een liefdevolle groet,
Rita



2017
Als deze pagina aanpas, is het jaar alweer een week oud.
Was vorig jaar nog een jaar vol vragen, voor dit jaar is het gewoon de bedoeling om iedere maand een stukje te schrijven; iedere week is helaas geen optie meer met de dingen die ik er nu naast mag doen.
Eigenlijk was ik daar vorig jaar al een beetje uitgekomen, maar nu is het (voorlopig) definitief zo.
En ook dit jaar wil ik me daarin laten leiden door de Heer, door wat Hij op mijn hart legt, of laat zien.
Het is mijn gebed, dat ook dit jaar, elk stukje tot zegen mag zijn voor een ieder die het eest en het hem of haar dichter bij de Heer mag brengen.

Gods rijke zegen
en een liefdevolle groet,
Rita



2016
Ook dit jaar wil ik me met het schrijven laten leiden door God, door wat Hij mij laat zien, en/of op mijn hart legt.
Vorig jaar was het eerste jaar, dat ik niet iedere week meer een stukje schreef, hier waren redenen voor (zie: 'Into Your Hands').
Of ik dit jaar wel weer iedere week zal schrijven weet ik nog niet, er liggen nog vele vragen open, maar het verlangen is er wel.
Toch is het mijn gebed, dat hoeveel of hoe weinig ook schrijf, door oude of door nieuwe stukjes, Zijn zegen er door heen zal werken.

Ook voor dit nieuwe komende jaar bid ik een ieder die meeleest Gods rijke zegen toe.

Een liefdevolle groet,
Rita


2015
Dit jaar schrijf ik voor het eerst niet n.a.v. mijn agenda of een kalender.
Toen de laatste weken van de kalender 'Mijn moment met God' naderden, ging ik al op zoek naar iets nieuws wat ik zou kunnen gebruiken voor op dit Blog, maar helaas, geen enkele keer kwam daar het gevoel van 'dit is het'.
Wel kwam de gedachte steeds vaker terug om dit jaar uit te stappen in het geloof en vertrouwen dat God mij zal leiden in de onderwerpen/Bijbelteksten.
Om heel eerlijk te zijn vond en vind ik dit heel eng; schrijven n.a.v. iets is niet zo 'moeilijk', maar het jaar ingaan in geloof en vertrouwen dat God op tijd het juiste onderwerp en de juiste Bijbeltekst zal geven, zodat ik toch iedere week een stukje heb en een gedicht ...
En als dat niet zo is, dan ook dit durven erkennen en aangeven ...

Toch, nu de laatste week van onze gewone kalender bijna aan zijn eind is, en ik nog steeds niets anders heb kunnen vinden, spring ik het nieuwe jaar -het jaar 2015- in het diepe.
Dit keer geen vaststaande onderwerpen, geen extra Bijbelteksten of -gedeelten die waar ik in mijn Stille Tijd al gebruik van kan maken.
Niets van dat alles, 'slechts' het verlangen van toewijding aan Hem, en een boek waarvan ik hoop  dat het mij meer en meer een vrouw doet worden naar Zijn hart.
(>> Een vrouw naar Gods hart van Elizabeth George)

Ik hoop dat je ook dit jaar weer mee wilt lezen en eventueel reageren.
Dat God een ieder die meeleest net zo zal zegenen, als dat Hij mij doet met het schrijven.

Een liefdevolle groet,
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten